Dienstag, 6. August 2013

آیا سرنوشت انسانها از قبل نوشته شده است


 سوال دیشب این بود که آیا سرنوشت ما از قبل تعیین شده است 

عیسی مسیح سرنوشت ما 

کلمة از پیش معین شدن یا سرنوشت در کلام خدا از کلمة یونانی "پروریزو" می آید یعنی قبل

 از اتفاق تعیین شده است. پس سرنوشت چیزیست که خدا تعیین می کند حتی قبل از اینکه

 بوقوع بپیوندد. خدا چه چیز را از قبل تعیین کرده است؟

بر اساس رومیان 8 : 29-30، خدا تعیین

 کرد که افراد بخصوصی بشکل پسرش در آیند، خوانده شوند، عادل شوند، و جلال بیابند. 

اساسا، خدا از قبل تعیین می کند که افراد بخصوصی نجات بیابند. آیات زیادی در کتاب مقدس

 وجود دارد که اشاره به انتخاب شدن ایمانداران می کنند (متی 24 : 22 و 31، مرقس 13 : 20 و 

27، رومیان 8 : 33 و 9: 11 و 11: 5-7 و 28، افسسیان 1: 11، کولسیان 3: 12، 1 تسالونیکیان 1:

 4، 1 تیموتاووس 5 : 21، 2 تیموتاووس 2: 10، تیطس 1: 1، 1 پطرس 1: 1-2 و 2: 9، 2 پطرس 1:

 10). سرنوشت یک تعلیم کتاب مقدسی است که خدا با اقتدار خدایی خود انتخاب می کند 

افراد خاصی نجات یابند.

انتخاب الهی و فیض الهی 


انسان با اراده آزاد آفریده شده است و حق تصمیم گیری دارد 
حق دارد در خدا قدم بردارد و در حیات ابدی یا در مرگ ابدی 
ما لایق تنبیه و مجازات بودیم 
اما خدا فدیه یا کفاره گناهان مارا با مرگ بر صلیب پرداخت کرد 

 افسسیان باب ۱ آیه ۴ تا ۵ 
   ۴ چنانکه‌ ما را پیش‌ از بنیاد عالم‌ در او برگزید تا در حضور او در محبت‌ مقدس‌ و بیعیب‌ باشیم‌. ۵ که‌ ما را از قبل‌ تعیین‌ نمود تا او را پسر خوانده‌ شویم‌ بوساطت‌ عیسی مسیح‌ برحسب‌ خشنودی اراده‌ خود،


 رومیان باب ۸ آیه ۲۸ تا ۳۰ 
   ۲۸ و می‌دانیم‌ که‌ بجهت‌ آنانی‌ که‌ خدا را دوست‌ می‌دارند و بحسب‌ اراده‌ او خوانده‌ شده‌اند، همه‌ چیزها برای‌ خیریت‌ (ایشان‌) با هم‌ در کار می‌باشند. ۲۹ زیرا آنانی‌ را که‌ از قبل‌ شناخت‌، ایشان‌ را نیز پیش‌ معین‌ فرمود تا به‌ صورت‌ پسرش‌ متشکل‌ شوند تا او نخست‌زاده‌ از برادران‌ بسیار باشد. ۳۰ و آنانی‌ را که‌ از قبل‌ معین‌ فرمود، ایشان‌ را هم‌ خواند و آنانی‌ را که‌ خواند ایشان‌ را نیز عادل‌ گردانید و آنانی‌ را که‌ عادل‌ گردانید، ایشان‌ را نیز جلال‌ داد.


  افسسیان باب ۳ آیه ۱۱ 
   ۱۱ برحسب‌ تقدیر ازلی که‌ در خداوند ما مسیح‌ عیسی نمود،

   تفسیر کاربردی   افسسیان  باب ۳

۱۱-۱۲ تقدیر ازلی خدا این بود که همۀ مردم، چه یهود وچه امتها، به سبب ایمان 

به عیسی مسیح، با جسارت و با اعتماد نزد او حاضر شوند و در پیش او دخول

 یابند. و با جسارت و اعتماد به خانوادۀ او (کلیسا) بیایند (عبرانیان ۴: ۱۶؛ ۱۰: ۱۹-۲۲



اگر خدا انتخاب می کند چه کسی نجات یابد، آیا این ارادة آزاد ما را برای ایمان به مسیح زیر 

سوال نمی برد؟ کتاب مقدس می گوید که ما حق انتخاب داریم-همة کسانی که به عیسی

 مسیح ایمان بیاورند نجات می یابند (یوحنا 3: 16، رومیان 10: 9-10).

 کتاب مقدس هرگزنمیگوید 

که خدا کسی را که به او ایمان می آورد و یا بدنبال او می گردد رد می کند (تثنیه 4 : 29 

به یکنوعی، در سِرِ خدا، سرنوشت با جذب شدن شخص بسوی خدا 

و ایمان و نجات او دست

در دست هم عمل می کنند (یوحنا 6: 44) (رومیان 1 : 16). 

خدا تعیین می کند که چه کسی 

نجات خواهد یافت، و ما باید مسیح را انتخاب کنیم تا نجات یابیم. هر دو حقیقت و صحیح 

هستند.
رومیان 11: 33 می گوید، "زهی عمق دولتمندی و حکمت و علم خدا چقدر بعید از

 غوررسی است احکام او و فوق از کاوش است طریقهای وی.



حزقیال باب ۳۳
۱۱ «به‌ ایشان‌ بگو: خداوند یهوه‌ می‌فرماید: به‌ حیات‌ خودم‌ قسم‌ كه‌ من‌ از مردن‌ مرد شریر خوش‌ نیستم‌ بلكه‌ (خوش‌ هستم‌) كه‌ شریر از طریق‌ خود بازگشت‌ نموده‌، زنده‌ ماند. ای‌ خاندان‌ اسرائیل‌ بازگشت‌ نمایید! از طریق‌های‌ بد خویش‌ بازگشت‌ نمایید زیرا چرا بمیرید؟ 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++پاسخ خداوند این بود: "بازگشت‌ نمایید! از طریق‌های‌ بد خویش‌ بازگشت‌ نمایید"! (آیه ۱۱). خداوند مشتاق بازگشت مردم است؛ او میخواهد آنها زنده بمانند نه اینکه بمیرند (حزقیال ۱۸: ۲۱-۲۳، ۳۰-۳۲۲۱-۲۳ در اینجا خداوند یک حقیقت مهم و تازه را اضافه میکند: یک شخص شریر میتواند راههای خود را تغییر دهد! او میتواند توبه کند. اگر چنین کند، او به عنوان یک شخص عادل داوری خواهد شد. هیچ یک از گناهان وی به یاد آورده نخواهد شد (ارمیا ۳۱: ۳۴ مشاهده شود)؛ بلکه او زنده خواهد ماند (آیه ۲۲). در واقع خداوند مشتاق است که شخص شریر توبه کند (دوم پطرس ۳: ۹)؛ او از مرگ شریران خشنود نمیشود (آیات ۲۳، ۳۲). به همین دلیل او پسر خود را به این دنیا فرستاد تا بر روی صلیب بمیرد و بدین وسیله مردان و زنان گناهکار هلاک نشوند بلکه حیات داشته باشند (یوحنا ۳: ۱۶؛ اول یوحنا ۲: ۱-۲
۳۰-۳۲ خداوند عادل است: هر شخصی مطابق با اعمال خودش مورد داوری قرار میگیرد. از اینرو خداوند میگوید: "پس توبه کنید، . . . و دل‌ تازه‌ و روح‌ تازه‌ای‌ برای‌ خود ایجاد كنید" (آیات ۳۰-۳۱). این خداوند است که دل تازه و روح تازه میدهد (حزقیال ۱۱: ۱۸-۲۱ و تفسیر آن مشاهده شود)، اما ما باید آنرا "ایجاد کنیم"؛ ما باید درخور هدیه خداوند باشیم. ما باید آنرا بخواهیم و طالب آن باشیم (متی ۷: ۷-۸). چرا باید مرگ را انتخاب کنیم وقتی که میتوانیم حیات را داشته باشیم؟ خداوند از ما میخواهد حیات را انتخاب کنیم (تثنیه ۳۰: ۱۹-۲۰)، چونکه او از مرگ‌ آنكس‌ كه‌ می‌میرد مسرور نمیشود (آیه ۳۲). انتخاب با ماست. بله، ما میتوانیم از قبول مسئولیت گناهان و تقصیرات خود امتناع کنیم و دیگران را مقصر بدانیم؛ والدین خود، شرایط خود، یا جامعه خود را مقصر بدانیم. یا میتوانیم مسئولیت آنها را قبول کنیم و بسوی خداوند بازگشت کرده و با کمک او شروع تازهای را آغاز کنیم. خداوند "خدای فرصتهای دوباره" است. اما دریافت این فرصت دوباره فقط بستگی به انتخاب خود ما دارد.

فیض عیسی مسیح و محبت پدر و مشارکت روح القدس با  شما باشد و بماند  

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen