Mittwoch, 19. September 2012

مرگ جسمانی و ابدیت مقصد


مرگ جسمانی و ابدیت  
مقصد
مرگ دروازه ایی بسوی آسمان؟؟؟ درست مثل عیسی مسیح که از طریق رنج 


و مرگ برصلیب به جلال رستاخیز وارد شد ما //مسیحیان // نیز تنها


 از این طریق به وضعیت ابدی خودتقدیس و کمال روح  دست میابیم 

برای یک مسیحی مرگ پایان نیست بلکه آغاز زندگی کاملیت است 

مرگ جدایی جسم وجان و  روح 

.در زمان مرگ چه اتفاقی میان جسم و جان و یا روح میافتد 


انسان روحی دارد که بعد از مرگ جسمانی‌اش نیز باقی می‌ماند، و یا به محل سعادت


روحانی می‌رود یا به محل عذاب روحی

.
در کتاب‌مقدس، وجود روحْ امری بدیهی فرض شده است. یکی از مهم‌ترین


قسمت‌هایی که در کتاب‌مقدس در مورد وجود روح تعلیم داده


،
 انجیل لوقا ۹:‏۲۸-‏۳۶ است. این قسمت، به تبدیل هیأت مسیح معروف است.

به‌طور خلاصه ماجرا از این قرار بود که خداوندگار ما عیسی مسیح مدت کوتاهی

پیش از پایان زندگیِ زمینی خود، با سه تن از شاگردانش، یعنی پطرس و یعقوب و

یوحنا به فراز کوهی بر‌آمد و در آنجا به دعا پرداخت. در حین دعا، نمای چهرۀ

مبارک او تغییر کرد و جامه‌اش نیز سفید و درخشان گردید. ناگهان دو مرد ظاهر

 شدند، یکی موسی بود و دیگری الیاس.

این دو مرد که صدها سال پیش از عیسی می‌زیستند،

 با عیسی در بارۀ رحلتش که می‌بایست به‌زودی در اورشلیم رخ دهد،

سخن می‌گفتند. پطرس و آن دو شاگر دیگر که به خواب رفته بودند،

در این هنگام بیدار شدند و جلال و عظمت عیسی و آن دو تن را دیدند و سخنان

 ایشان را شنیدند. در همین موقع، ندایی از ابر در رسید

 که "این است پسر حبیب من، او را بشنوید.".

 آن سه شاگرد که از ترس رو به زمین گذاشته بودند، وقتی دوباره نگاه کردند، جز

عیسی کس دیگری را ندیدند

.
 جامعه   باب ۱۲
 ۷ و خاك‌ به‌ زمین‌ برگردد به‌ طـوری‌ كه‌ بود، و روح‌ نزد خدا كه‌ آن‌ را بخشیده‌ بود رجوع‌ نمایـد.

   مکاشفه   باب ۶
 ۹ و چون‌ مهر پنجم‌ را گشود، در زیر مذبح‌ دیدم‌ نفوس‌ آنانی‌ را که‌ برای‌ کلام‌ خدا و شهادتی‌ که‌ داشتند کشته‌ 
شده‌ بودند؛
  عبرانیان   باب ۱۲
 ۲۳ و کلیسای‌ نخستزادگانی‌ که‌ در آسمان‌ مکتوبند و به‌ خدای‌ داور جمیع‌ و به‌ ارواح عادلان مکمل

بعد از مرگ روح غیر مسیحیان و مسیحیان بکجا میرود ؟؟؟!!!




196_dobre_zpravy_o_pekle.jpg

جدایی روح از بدن و بحضور عیسی مسیح وارد شدن 
در فاصله مرگ و قیامت مسیحیان
 جسم در قبر روح بلافاصله در آسمان
روح هشیار و فعال
بی دین و شریر بلافاصله به مکان عذاب ابدی //جهنم //
در هیچ کجای کلام از فرصت دوباره به بی ایمان صحبت نشده است
سرنوشت ابدی مثل قانون کاشت و برداست است
هرآنچه را که کاشتی برداشت نیز خواهی کرد
مطابق کلام مثل قنطارها پاداش و یا مجازات قبل مرگ او و آمدن ثانویه خداوندمان مسیح است در زمان داوری سرنوشت ابدی اعلام میگردد .
   لوقا   باب ۱۶
 ۲۲ باری‌ آن‌ فقیر بمرد وفرشتگان‌، او را به‌ آغوش‌ ابراهیم‌ بردند و آن‌ دولتمند نیز مرد و او را دفن‌ کردند.
 ۲۳ پس‌ چشمان‌ خود را در عالم‌ اموات‌ گشوده‌، خود را در عذاب‌ یافت‌، و ابراهیم‌ را از دور و ایلعازر را در آغوشش‌ دید.

پطرس دوم باب ۲
۹ پس‌ خداوند می‌داند که‌ عادلان‌ را از تجربه‌ رهایی‌ دهد و ظالمان‌ را تا به‌ روز جزا در عذاب‌ نگاه‌ دارد.
۱۰ خصوصا آنانی‌ که‌ در شهوات‌ نجاست‌ در پی‌ جسم‌ می‌روند و خداوندی‌ را حقیر می‌دانند. اینها جسور و متکبرند و از تهمت‌زدن‌ بر بزرگان‌ نمی‌لرزند.
۱۱ و حال‌ آنکه‌ فرشتگانی‌ که‌ در قدرت‌ و قوت‌ افضل‌ هستند، پیش‌ خداوند بر ایشان‌ حکم‌ افترا نمی‌زنند.
۱۲ لکن‌ اینها چون‌ حیوانات‌ غیرناطق‌ که‌ برای‌ صید و هلاکت‌ طبعاً متولد شده‌اند، ملامت‌ می‌کنند بر آنچه‌ نمی‌دانند و در فساد خود هلاک‌ خواهند شد.

روح کسانی  که هرگزپیام مسیح را نشنیدن بکجامیرود 
داوری عادلانه طبق شریعتی که زندگی کردن
لوقا   باب ۱۲
 ۴۷ “اما آن‌ غلامی‌ که‌ اراده‌ مولای‌ خویش‌ را دانست‌ و خود را مهیا نساخت‌ تا به‌ اراده‌ او عمل‌ نماید، تازیانه‌ بسیار خواهد خورد.
 ۴۸ اما آنکه‌ نادانسته‌ کارهای‌ شایسته‌ ضرب‌ کند، تازیانه‌ کم‌ خواهد خورد. و به‌ هر کسی‌ که‌ عطا زیاده‌ شود، از وی‌ مطالبه‌ زیادتر گردد و نزد هر که‌ امانت‌ بیشتر نهند، از او بازخواست‌ زیادتر خواهند کرد.


جدایی از زمین به معنای بودن با مسیح 

قرنتیان دوم   باب ۵
 ۸ پس‌ خاطرجمع‌ هستیم‌ و این‌ را بیشتر می پسندیم‌ که‌ از بدن‌ غربت‌ کنیم‌ و به‌ نزد خداوند متوطن‌ شویم‌.

ورود به محفل شادی 
  عبرانیان   باب ۱۲
 ۲۲ بلکه‌ تقرب‌ جسته‌اید به‌ جبل‌ صهیون‌ و شهر خدای‌ حی یعنی‌ اورشلیم‌ سماوی‌ و به‌ جنود بی‌شماره‌ از محفل‌ فرشتگان
 ۲۳ و کلیسای‌ نخستزادگانی‌ که‌ در آسمان‌ مکتوبند و به‌ خدای‌ داور جمیع‌ و به‌ ارواح عادلان مکمل
 ۲۴ و به‌ عیسی‌ متوسط عهد جدید و به‌ خون‌ پاشیده‌ شده‌ که‌ متکلم‌ است‌ به‌ معنی نیکوتر از خون‌ هابیل‌.



مرگ جسمانی هرگز مسیحیان را از محبت الهی جدا نمیکند 
 رومیان   باب ۸
 ۳۵ کیست‌ که‌ ما را از محبت‌ مسیح‌ جدا سازد؟ آیا مصیبت‌ یا دلتنگی‌ یا جفا یا قحط‌ یا عریانی‌ یا خطر یا شمشیر؟
 ۳۶ چنانکه‌ مکتوب‌ است‌ که‌ “بخاطر تو تمام‌ روز کشته‌ و مثل‌ گوسفندان‌ ذبحی‌ شمرده‌ می‌شویم‌.”
 ۳۷ بلکه‌ در همه‌ این‌ امور از حد زیاده‌ نصرت‌ یافتیم‌، بوسیله‌ او که‌ ما را محبت‌ نمود.
 ۳۸ زیرا یقین‌ می‌دانم‌ که‌ نه‌ موت‌ و نه‌ حیات‌ و نه‌ فرشتگان‌ و نه‌ روسا و نه‌ قدرتها و نه‌ چیزهای‌ حال‌ و نه‌چیزهای‌ آینده‌
 ۳۹ و نه‌ بلندی‌ و نه‌ پستی‌ و نه‌ هیچ‌ مخلوق‌ دیگر قدرت‌ خواهد داشت‌ که‌ ما را از محبت‌ خدا که‌ در خداوند ما مسیح‌ عیسی‌ است‌ جدا سازد.

  فیلیپیان   باب ۱
 ۲۱ زیرا که‌ مرا زیستن‌ مسیح‌ است‌ و مردن‌ نفع‌.


۱۴یوحنا   باب 

  عیسی، تنها راه بسوی پدر


 ۱ ”دل‌ شما مضطرب‌ نشود! به‌ خدا ایمان‌آورید به‌ من‌ نیز ایمان‌ آورید.  ۲ در خانه‌ پدر من‌ منزل‌ بسیار است‌ والا به‌ شما می‌گفتم‌. می‌روم‌ تا برای‌ شما مکانی‌ حاضر کنم‌،  ۳ و اگر بروم‌ و از برای‌ شما مکانی‌ حاضر کنم‌، بازمی‌آیم‌ و شما را برداشته‌ با خود خواهم‌ برد تا جایی‌ که‌ من‌ می‌باشم‌ شما نیز باشید. 


 لوقا   باب ۲۳


 ۴۲ پس‌ به‌ عیسی‌ گفت‌: “ای‌ خداوند، مرا به‌ یاد آور هنگامی‌ که‌ به‌ ملکوت‌ خود آیی‌.”  ۴۳ عیسی‌ به‌ وی‌ گفت‌: “هرآینه‌ به‌ تو می‌گویم‌ امروز با من‌ در فردوس‌ خواهی‌ بود.”
  لوقا   باب ۱۶
  ماجرای ثروتمند و فقیر
 ۱۹ “شخصی‌ دولتمند بود که‌ ارغوان‌ و کتان‌ می‌پوشید و هر روزه‌ در عیاشی‌ با جلال‌ بسر می‌برد.
 ۲۰ و فقیری‌ مقروح‌ بود ایلعازر نام‌ که‌ او را بر درگاه‌ او می‌گذاشتند،
 ۲۱ و آرزو می‌داشت‌ که‌ از پاره‌هایی‌ که‌ از خوان‌ آن‌ دولتمند می‌ریخت‌، خود را سیر کند. بلکه‌ سگان‌ نیز آمده‌ زبان‌ بر زخمهای‌ او می‌مالیدند.
 ۲۲ باری‌ آن‌ فقیر بمرد وفرشتگان‌، او را به‌ آغوش‌ ابراهیم‌ بردند و آن‌ دولتمند نیز مرد و او را دفن‌ کردند.
 ۲۳ پس‌ چشمان‌ خود را در عالم‌ اموات‌ گشوده‌، خود را در عذاب‌ یافت‌، و ابراهیم‌ را از دور و ایلعازر را در آغوشش‌ دید.
 ۲۴ آنگاه‌ به‌ آواز بلند گفت‌، ای‌ پدر من‌ ابراهیم‌، بر من‌ ترحم‌ فرما و ایلعازر را بفرست‌ تا سر انگشت‌ خود را به‌ آب‌ تر ساخته‌ زبان‌ مرا خنک‌ سازد، زیرا در این‌ نار معذبم‌.
 ۲۵ ابراهیم‌ گفت‌، ای‌ فرزند به‌خاطر آور که‌ تو در ایام‌ زندگانی‌ چیزهای‌ نیکوی‌ خود را یافتی‌ و همچنین‌ ایلعازر چیزهای‌ بد را، لیکن‌ او الحال‌ در تسلی‌ است‌ و تو در عذاب.
 ۲۶ و علاوه‌ بر این‌، در میان‌ ما و شما ورطه‌ عظیمی‌ است‌، چنانچه‌ آنانی‌ که‌ می‌خواهند از اینجا به‌ نزد شما عبور کنند، نمی‌توانند و نه‌ نشینندگان‌ آنجا نزد ما توانند گذشت‌.
 ۲۷ گفت‌، ای‌ پدر به‌ تو التماس‌ دارم‌ که‌ او را به‌ خانه‌ پدرم‌ بفرستی‌.
 ۲۸ زیرا که‌ مرا پنج‌ برادر است‌ تا ایشان‌ را آگاه‌ سازد، مبادا ایشان‌ نیز به‌ این‌ مکان‌ عذاب‌ بیایند.
 ۲۹ ابراهیم‌ وی‌ را گفت‌، موسی‌ و انبیا را دارند؛ سخن‌ ایشان‌ را بشنوند.
 ۳۰ گفت‌، نه‌ ای‌ پدر ما ابراهیم‌، لیکن‌ اگر کسی‌ از مردگان‌ نزد ایشان‌ رود، توبه‌ خواهند کرد.
 ۳۱ وی‌ را گفت‌، هرگاه‌ موسی‌ و انبیا را نشنوند، اگر کسی‌ از مردگان‌ نیز برخیزد، هدایت‌ نخواهند پذیرفت‌.”

پولس رسول نیز بارها به وجود روح و ادامۀ حیات بعد از مرگ اشاره کرده است


 او در رساله به فیلیپیان ۱:‏۲۰-‏۲۵ چنین می‌فرماید:
"مسیح در بدن من جلال خواهد یافت، خواه در حیات و خواه در موت. زیرا که مرا زیستنْ مسیح است و مردن نفع. ولیکن اگر زیستن در جسم، همان ثمر کار من است، پس نمی‌دانم کدام را اختیار کنم. زیرا در میان این دو سخت گرفتار هستم، چونکه خواهش دارم که رحلت کنم و با مسیح باشم، زیرا این بسیار بهتر است. لیکن در جسم ماندن برای شما لازم‌تر است. و چون این اعتماد را دارم، می‌دانم که خواهم ماند و نزد همۀ شما توقف خواهم نمود . . .". به بیانی ساده، پولس می‌فرماید که دوست دارد از این جهان چشم فرو‌بندد تا با مسیح باشد. ولی فکر می‌کند که ماندن در بدن، برای مسیحیان لازم‌تر است. پس نمی‌داند کدام را انتخاب کند. در اینجا به‌طور واضح می‌بینیم که پولس به زنده بودن روح بعد از مرگ جسمانی اشاره می‌کند. از این واضح‌تر امکان‌پذیر نیست
.مکاشفه باب ۱۴
  ۱۳ و آوازی‌ را از آسمان‌ شنیدم‌ که‌ می‌گوید: “بنویس‌ که‌ از کنون‌ خوشحالند مردگانی‌ که‌ در خداوند می‌میرند.” و روح‌ می‌گوید: “بلی‌، تا از زحمات‌ خود آرامی‌ یابند و اعمال‌ ایشان‌ از عقب‌ ایشان‌ می‌رسد.”
مکاشفه باب ۷
۱۶ و دیگر هرگز گرسنه‌ و تشنه‌ نخواهند شد و آفتاب‌ و هیچ‌ گرما بر ایشان‌نخواهد رسید.
۱۷ زیرا بره‌ای‌ که‌ در میان‌ تخت‌ است‌، شبان‌ ایشان‌ خواهد بود و به‌ چشمه‌های‌ آب‌ حیات‌، ایشان‌ را راهنمایی‌ خواهد نمود؛ و خدا هر اشکی‌ را از چشمان ایشان‌ پاک‌ خواهد کرد.”
روح از رقابت زحمت کشیدن مشکلات نگرانیها بیماری رنج و ترس اظطراب گناه که در زندگی جسمانی در زمین تجربه کرده آزاد گشته ودیگر رنج نخواهد کشید  
    یوحنا باب ۱۴

۲ در خانه‌ پدر من‌ منزل‌ بسیار است‌ والا به‌ شما می‌گفتم‌. می‌روم‌ تا برای‌ شما مکانی‌ حاضر کنم‌،

جلال خدا را دیدن یعنی محبت . عدالت مهربانی . تقدس را تجربه کردن
ناپدید شدن معایب همه چیز در حضور  خدا کامل میشود
 قرنتیان اول باب ۱۳

۹ زیرا جزئی علمی داریم‌ و جزئی نبوت‌ می نماییم‌،
۱۰ لکن‌ هنگامی که‌ کامل‌ آید، جزئی نیست‌ خواهد گردید.
۱۱ زمانی که‌ طفل‌ بودم‌، چون‌ طفل‌ حرف‌ می زدم‌ و چون‌ طفل‌ فکر می کردم‌ و مانند طفل‌ تعقل‌ می نمودم‌. اما چون‌ مرد شدم‌، کارهای طفلانه‌ را ترک‌ کردم‌.
۱۲ زیرا که‌ الحال‌ در آینه‌ بطور معما می بینیم‌، لکن‌ آن‌ وقت‌ روبرو؛ الان‌ جزئی معرفتی دارم‌، لکن‌ آن‌وقت‌ خواهم‌ شناخت‌، چنانکه‌ نیز شناخته‌ شده‌ام‌.
۱۳ و الحال‌ این‌ سه‌ چیز باقی است‌:
یعنی ایمان‌ و امید و محبت‌. اما بزرگتر از اینها محبت‌ است‌.

شراکت در مسیح با مسیح بودن سلطنت و داوری
   مکاشفه باب ۲

۲۶ و هر که‌ غالب‌ آید و اعمال‌ مرا تا انجام‌ نگاه‌ دارد، او را بر امت‌ها قدرت‌ خواهم‌ بخشید

جسم روحانی و کاملا احیا شده تحت تسلط روح القدس  
در ویژگیهای الهی سهیم شدن

بحثی عظیم و پر برکت همه ادیان از تولد آغاز میشود. در مسیحیت 

 مسیح عیسی با مرگ بر صلیب


و رستاخیز  مظفرانه خود این امید جاودانگی را در ما بیدار میسازد


فیض عیسی مسیح محبت پدر و مشارکت روح القدس با شما باد






Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen