مرقس باب ۵
زنده کردن دختر یایرس
۲۱ و چون عیسی باز به آنطرف، در کشتی عبور نمود، مردم بسیار بر وی جمع گشتند و بر کناره دریا بود.
۲۲ که ناگاه یکی از روسای کنیسه، یایرس نام آمد و چون او را بدید بر پایهایش افتاده،
۲۳ بدو التماس بسیار نموده، گفت: “نفس دخترک من به آخر رسیده. بیا و بر او دست گذار تا شفا یافته، زیست کند.”
۲۴ پس با او روانه شده، خلق بسیاری نیز از پی او افتاده، بر وی ازدحام مینمودند.
۲۵ آنگاه زنی که مدت دوازده سال به استحاضه مبتلا میبود،
زنی را که اجتماع رد کرده و محکوم به تنهایی است .او باید بخاطر نجاست از خانواده و شهر جدا شود .
لاویان باب ۱۵
۱۹ « و اگر زنی جریان دارد، و جریانی كه در بدنش است خون باشد، هفت روز در حیض خود بماند. و هر كه او را لمس نماید، تا شام نجسباشد.
۲۰ و بر هر چیزی كه در حیض خود بخوابد نجس باشد، و بر هر چیزی كه بنشیند نجس باشد.
۲۱ و هر كه بستر او را لمس كند، رخت خود را بشوید، و به آب غسل كند و تا شام نجس باشد.
۲۲ و هر كه چیزی را كه او بر آن نشسته بود لمس نماید رخت خود را بشوید، و به آب غسل كند، و تا شام نجس باشد.
۲۳ و اگر آن بر بستر باشد یا بر هر چیزی كه او بر آن نشسته بود، چون آن چیز را لمس كند تا شام نجس باشد.
۲۴ و اگر مردی با او هم بستر شود و حیض او بر وی باشد تا هفت روز نجس خواهد بود. و هر بستری كه بر آن بخوابد نجس خواهد بود.
۲۵ « و زنی كه روزهای بسیار، غیر از زمان حیض خود جریان خون دارد، یا زیاده از زمان حیض خود جریان دارد، تمامی روزهای جریان نجاستش مثل روزهای حیضش خواهد بود. او نجس است.
۲۶ و هر بستری كه در روزهای جریان خود بر آن بخوابد، مثل بستر حیضش برای وی خواهد بود. و هر چیزی كه بر آن بنشیند مثل نجاست حیضش نجس خواهد بود.
۲۷ و هر كه این چیزها را لمس نماید نجس میباشد. پس رخت خود را بشوید و به آب غسل كند و تا شام نجس باشد.
۲۸ « و اگر از جریان خود طاهر شده باشد، هفت روز برای خود بشمارد، و بعد از آن طاهر خواهد بود.
۲۹ و در روز هشتم دو فاخته یا دو جوجة كبوتر بگیرد، و آنها را نزد كاهن به در خیمه اجتماع بیاورد.
۳۰ و كاهن یكی را برای قربانی گناه و دیگری را برای قربانی سوختنی بگذراند. و كاهن برای وی نجاست جریانش را به حضور خداوند كفاره كند.
۳۱ پس بنیاسرائیل را از نجاست ایشان جدا خواهید كرد، مبادا مسكن مرا كه در میان ایشان است نجس سازند و در نجاست خود بمیرند.«
۲۶ و زحمت بسیار از اطبّای متعدد دیده و آنچه داشت صرف نموده، فایدهای نیافت بلکه بدتر میشد،
۲۷ چون خبر عیسی را بشنید، میان آن گروه از عقب وی آمده، ردای او را لمس نمود،
۲۸ زیرا گفته بود: “اگر لباس وی را هم لمس کنم، هرآینه شفا یابم.”
۲۹ در ساعت چشمه خون او خشک شده، در تن خود فهمید که از آن بلا صحت یافته است.
۳۰ فیالفور عیسی از خود دانست که قوتی از او صادر گشته. پس در آن جماعت روی برگردانیده، گفت: “کیست که لباس مرا لمس نمود؟”
۳۱ شاگردانش بدو گفتند: “میبینی که مردم بر تو ازدحام مینمایند! و میگویی کیست که مرا لمس نمود؟!”
۳۲ پس به اطراف خود مینگریست تا آن زن را که این کار کرده، ببیند.
۳۳ آن زن چون دانست که به وی چه واقع شده، ترسان و لرزان آمد و نزد او به روی در افتاده، حقیقت امر را بالتّمام به وی باز گفت.
۳۴ او وی را گفت: “ای دختر، ایمانت تو را شفا داده است. به سلامتی برو و از بلای خویش رستگار باش.”
۳۵ او هنوز سخن میگفت که بعضی از خانه رئیس کنیسه آمده، گفتند: “دخترت فوت شده؛ دیگر برای چه استاد را زحمت میدهی؟”
۳۶ عیسی چون سخنی را که گفته بودند شنید، در ساعت به رئیس کنیسه گفت: “مترس ایمان آور و بس!”
۳۷ و جز پطرس و یعقوب و یوحنّا برادر یعقوب، هیچ کس را اجازت نداد که از عقب او بیایند.
۳۸ پس چون به خانه رئیس کنیسه رسیدند، جمعی شوریده دید که گریه و نوحه بسیار مینمودند.
۳۹ پس داخل شده، بدیشان گفت: “چرا غوغا و گریه میکنید؟ دختر نمرده بلکه در خواب است.”
۴۰ ایشان بر وی سُخریه کردند. لیکن او همه را بیرون کرده، پدر و مادر دختر را با رفیقان خویش برداشته، به جایی که دختر خوابیده بود، داخل شد.
۴۱ پس دست دختر را گرفته، به وی گفت: “طَلیتا قومی.” که معنی آن این است: “ای دختر(بره کوچک)، تو را میگویم برخیز.”
۴۲ در ساعت دختر برخاسته، خرامیدزیرا که دوازده ساله بود. ایشان بینهایت متعجب شدند.
۴۳ پس ایشان را به تاکید بسیار فرمود: “کسی از این امر مطلع نشود.” و گفت تا خوراکی بدو دهند.
زنی از اجتماع طرد شده نه برا مدت کوتاه بلکه دوازده سال فراموش نکنیم .
تنها دختر یک کاهن شریعت عیسی مسیح به او چه گفت نترس ایمان آور و بس . دختری دوازده ساله از میان مردگان خوانده میشود برخیز
کجا در سرگردانی هستیم
کجا در طرد شدگی
کجا در مرگ تدریجی برخیز
ندای خدا برای تو نیز هست
در تمام خدمتش عیسی مسیح سه مورد زنده کردن مرده
دختر یایئروس
پسر بیوه زن
ایلعازر
معجزات نشانه ایی از قدرت آفرینش بود .
تولدی تازه
بخشی از روش الهی جهت اعتبار دادن به ماموریت عیسی مسیح بود .
اگر مردم معجزه ها را ندیده بودند حق داشتند که ایمان نیاورند .
هدف از معجزات ثبوت الوهیت مسیح خداوند و در ثانی بوسیله معجزات
همدردی و دلسوزیش را برای دردهای بشری ابراز میکرده است .
عیسی مسیح همان که دیروز بوده امروز هست تا ابدالاباد همان
فیض عیسی مسیح محبت پدر و مشارکت روح القدس با شما باشد و بماند
دختر یایئروس
پسر بیوه زن
ایلعازر
معجزات نشانه ایی از قدرت آفرینش بود .
تولدی تازه
بخشی از روش الهی جهت اعتبار دادن به ماموریت عیسی مسیح بود .
اگر مردم معجزه ها را ندیده بودند حق داشتند که ایمان نیاورند .
هدف از معجزات ثبوت الوهیت مسیح خداوند و در ثانی بوسیله معجزات
همدردی و دلسوزیش را برای دردهای بشری ابراز میکرده است .
عیسی مسیح همان که دیروز بوده امروز هست تا ابدالاباد همان
فیض عیسی مسیح محبت پدر و مشارکت روح القدس با شما باشد و بماند
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen